Vi ska genom en ständig dialog ställa kvalitetskrav på våra affärspartners
och på oss själva, och vi ska hela tiden utveckla kompetensen och engagemanget hos våra medarbetare och ge dem tillgång till effektiva redskap i form av nödvändiga verktyg och metoder. Alla medarbetare är delaktiga i kvalitetsarbetet och en kontinuerlig strävan efter att uppnå ökad kundtillfredsställelse.
Vårt ledningssystem ska praktiseras inom alla funktioner i verksamheten och vara ett aktivt verktyg i arbetet för att uppnå förbättrade och effektivare processer. Det huvudsakliga målet med vårt kvalitetsarbete är ökad kundnytta, och det är våra kunder som skall ha den största behållningen av att vi tillämpar ett kvalitetsledningssystem.
· Att sätta kunderna i centrum och eftersträva långsiktiga kundrelationer
· Att ha fastställda och mätbara kvalitetsmål vilka regelbundet följs upp och revideras
· Att ha en öppen och rak kommunikation och motiverade medarbetare som samarbetar prestigelöst
· Att basera beslut på fakta
· Att arbeta med processer
· Att agera utifrån principerna tillfredsställa kundernas uttalade och outtalade förväntningar genom att arbeta efter 0-felsprincipen och eftersträva 100 % nöjda kunder.
Vi ska fortlöpande förbättra oss och vårt ledningssystem och se myndigheternas lagar och förordningar samt övriga krav som vi berörs av, som en miniminivå. De kvalitetssystem som tillämpas inom företaget ska uppfylla krav i enlighet med ISO 9001.